Kiedy, jak i gdzie,czyli organizacja firmowych eventów

06 Lut

Ciekawe spotkania i jak je organizować
Gdzie organizować spotkania i konferencje? Jak firmy je organizują i za ile? Jaki budżet posiadają klienci? Na takie pytania trzeba sobie odpowiedzieć zanim zorganizuje się spotkanie dla firm. Spotkanie biznesowe jest ważne, bo daje ono wiele możliwości. Organizatorzy poszukują rozwiązań i starają się zadbać o ciekawe wydarzenia, które na pewno będą interesujące dla wszystkich zainteresowanych.

Gdzie organizować spotkania, czyli cud lokalizacji
80 procent firm organizuje wydarzenia poza swoją siedzibą. To najlepszy pomysł, bo można znaleźć wspaniałe miejsce na imprezę nad morzem i w górach. Także nad jeziorem można znaleźć wspaniałe miejsce. Nie warto wybierać od razu pierwszego odwiedzonego miejsca, lepiej obejrzeć kilka lokalizacji wydarzeń i wybrać jedną z nich. Na pewno jest to najlepsze rozwiązanie organizując imprezy firmowe. Imprezy integracyjne dla firm trzeba lokalizować w ciekawych miejscach, bo to najlepszy wybór. Co najmniej dwa tygodnie, miesiąc, czasami nawet pół roku zajmuje znalezienie interesującego miejsca. Nie jest to jednak czas stracony.

Ile kosztuje event?
Organizacja eventu pochłania pieniądze. Firmy wydatkowały podobne kwoty na event w 2016 i 2017 roku. Nie widać obniżek w budżetach, nie ma także podwyżek. Nie są to bynajmniej skromne kwoty. Więcej niż 50 procent firm wkłada w takie wydarzenie do 100 000 złotych, jedna firma z dziesięciu wydatkuje nawet do 500 000 złotych, a 5 procent firm wydaje aż do miliona złotych. W takiej kwocie ujmuje się organizację wydarzenia, transport oraz noclegi dla uczestników. (http://startcv.pl/wzory-podan-o-prace)

Kiedy organizowane są wydarzenia?
Najwięcej wydarzeń organizuje się od września do grudnia. Tak firmy planują budżety i w tych miesiącach je wydatkują. W lecie praktycznie nie organizuje się imprez, na wiosnę niektóre firmy kuszą się o przygotowanie podobnych spotkań. O wyborze miejsca konferencji decyduje kilka czynników: 76 procent osób bierze pod uwagę koszt wydarzenia, dla 48 procent respondentów ważna jest łatwość dojazdu, czyli dostępność miejsca, a 45 procent osób wie, że wyżywienie ma dużą wagę oraz znaczenie. 50 procent pracowników oraz 42 procent firm nie przywiązuje wagi do dnia organizacji wydarzenia. 16 procent osób pracujących w danej firmie oraz 9 procent firm uważa, że weekend to świetny czas na organizowanie konferencji, spotkania, seminarium czy wyjazdu integracyjnego.

Pomoc w opracowaniu tekstu: http://startcv.pl/